LA PITJOR CONTINUITAT POSSIBLE
Jaraba entre la fidelitat als principis de la llei de creació de RTVV o al govern, ha optat pel govern. Entre la concepció de la ràdio i la televisió pública com a un servici públic o un servei de propaganda del PP, s'ha decantat per la propaganda.
És cert que el nou director general va començar el seu mandat reunint-se amb els sindicats, cosa que mai no va fer Pedro García, però el temps s'ha encarregat de demostrar que fou un miratge i que la política laboral de la casa continua caracteritzant-se per l'arbitrarietat i la prepotència.
La publicació del conveni col.lectiu tampoc ha impedit el seu desenrotllament trampós o el seu incompliment a seques. Com ara, el referit als salaris que continuen sense actualitzar i amb endarreriments que s'arrosseguen des del 2008.
Hi ha aspectes en els quals alguna cosa s'ha avançat, com ara en la transformació de treballadors temporals en indefinits que s'ha posat en marxa. Malauradament, l'empresa no ha mantingut el seu compromís de respectar este estiu tots els llocs de treball com l'any passat i això s'ha traduït en l'acomiadament d'alguns companys.
CAS SANZ: MÉS QUE SEXE
Un punt i apart mereix el cas de Vicente Sanz que ha aconseguit per a la ràdio i la televisió pública valenciana unes quotes de descrèdit social mai no vistes. I el senyor Jaraba cal reconèixer que no ha estat a l'altura de les circumstàncies. Ha reaccionat tard i malament. La Intersindical s'ha personat en el cas com acusació popular perquè considera que l'assetjament sexual del que s'acusa a Sanz és el fruit pervers de la seua despòtica política laboral, cosa que sembla que encara no ha entés el Director General.
MÉS POR QUE UNA PEDREGADA
Tampoc es pot dir que el senyor Jaraba haja fet molt per la contenció i racionalització de la despesa a RTVV. Què ha sigut del contracte-programa que va prometre Camps en les Corts fa dos anys? En compte d'això, el que ens hem trobat a finals d'agost és una licitació perquè una empresa de fora ens cobre 185.000 euros per dir als nostres directius com adequar el model organitzatiu i de gestió de la casa a l'actual conjuntura. I això, ens fa més por que una pedregada. Un any després podem dir que Jaraba és la personificació d'una forma de fer ràdio i televisió que es caracteritza per sumar manipulació, restar credibilitat, multiplicar l'endeutament i dividir la societat.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada