EL VIRUS DE LA MANIPULACIÓ NO TÉ VACANCES

dimecres, 15 de juliol de 2009 · 0 comentaris

Burjassot, 15 de juliol.- Canal 9 i Ràdio Nou informen de manera confusa i parcial de les novetats diàries del cas Gürtel. Els oients i espectadors de la ràdio i la televisió pública no deuen entendre res del que ha passat hui al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Les novetats judicials del cas Gürtel es releguen a l’interior dels informatius després de temes com l’accident aeri de l’Iran, el Consell General del Poder Judicial i la prèvia del Consell de Política fiscal i financera. La redacció és embolicada i parcial ja que falten qüestions tan importants com la petició de l’advocat de Francisco Camps, la posició de la fiscalia o les concentracions de protesta en la porta. L’oposició, un dia més, no té veu en la ràdiotelevisió pública. Francisco Camps continua sense estar imputat per a Canal 9 i Ràdio Nou. El futur del President de la Generalitat es juga als tribunals i RTVV ho ignora.

Canal 9


Canal 9 ha obert l’informatiu del migdia amb les declaracions del pare de Ryan, els soldats espanyols amb grip A, l’accident aeri de l’Iran, un incendi forestal a Almeria, la posició del CGPJ sobre l’avortament, la llei valenciana de protecció de la maternitat, la prèvia del Consell de Política Fiscal i Financer, l’AVE Madrid-València, el preu de la vivenda i a les, 14:45 hores, el cas “Gürtel”, que no ha aparegut als titulars.

Un plató de 30 segons deia textualment açò:

“Hui sabem que no hi haurà noves investigacions en la causa que segueix el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana contra Víctor Campos, Rafael Betoret, Francisco Camps i Ricardo Costa. El tribunal ha desestimat el recurs de la fiscalia anticorrupció en el qual se sol.licitava la imputació d’Álvaro Pérez, Francisco Correa i Pablo Crespo.

Hui té lloc la vista en la qual acusacions i defenses presenten els seus arguments davant el procediment, inclosa la sol.licitud per part dels advocats de la nul.litat de les actuacions i el sobreseiment de la causa”.


La redacció es confusa i no permet entendre com evoluciona el futur processal del President de la Generalitat. La notícia no diu per què se segueix una causa contra Campos, Betoret, Camps i Costa; de quin delicte se’ls acusa; en quina situació processal es troben; per què la fiscalia demanava la imputació d’Álvaro Pérez, Correa o Crespo; que el cas s’emmarca dins de les investigacions del cas “Gürtel” o qui és Francisco Camps i per què figura darrere de Campos i Betoret, entre d’altres qüestions.

A l’hora en què es donava la notícia, els mitjans de tot Espanya ja informaven d’assumptes com la posició de l’advocat de Francisco Camps en la sala, la concentració en la porta demanant la dimissió de Camps i de diverses declaracions polítiques relacionades amb els fets. Res de tot això s’ha inclòs en la notícia. Un dia més, Canal 9 no ha dit que Camps està imputat ni per què.


Ràdio Nou

Ràdio Nou ha obert l’informatiu del migdia amb la ressolució del Consell General del Poder Judicial sobre l’avortament, la llei de protecció de la maternitat del govern valencià, l’accident aeri de l’Iran, un terratrèmol a Nova Zelanda, la prèvia del Consell de Política Fiscal i Financera, que José Luis Rodríguez Zapatero no compareixerà al Congrés per parlar de la crisi i la querella del Partit Popular contra Manuel Chaves. Tot seguit s’ha abordat el cas Gürtel amb el text següent:

“No hi haurà noves investigacions en la causa que segueix el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana contra Víctor Campos, Rafael Betoret, Francesc Camps i Ricardo Costa, atés que este matí ha rebutjat la imputació de Francisco Correa, Pablo Crespo i Álvaro Pérez en la vessant valenciana del "cas Gürtel". El ministeri fiscal havia demanat la imputació dels suposats caps de la trama per un suposat delicte de suborn, però el jutge que du el cas, José Flors, considera que la competència no és d'ell, sinó del Tribunal Superior de Justícia madrileny. Segons el jutge, totes les accions que pogueren haver dut a terme Crespo, Correa i Álvaro Pérez formen part d'un objecte més ampli que es tramita en un altre òrgan judicial”. D'acord amb esta decisió, es matí s'ha celebrat la vista prevista en què acusacions i defenses han presentat els seus arguments davant el procediment, inclosa la petició per part dels advocats de la nul·litat de les actuacions i el sobreseïment de la causa”.

En el moment de donar la notícia, els mitjans ja recollien la posició de l’advocat de Francisco Camps o la concentració en la porta, entre d’altres qüestions. L’oposició no té veu en la ràdio autonòmica i continua sense dir-se que el President de la Generalitat està imputat ni per què. Durant els butlletins horaris del matí, únicament s’ha donat la notícia a les 12 hores.

La Intersindical en RTVV demana una informació veraç i completa

Davant esta situació, la secció sindical STAS-Intersindical Valenciana en RTVV torna a demanar que Canal 9 i Ràdio Nou actuen com a empreses públiques i no com a portaveus del PP. Els valencians tenen dret a saber en quin punt es troba l’afer que es dirimeix als tribunals però, si només segueixen Canal 9 i Ràdio Nou, no s’hauran enterat pràcticament de res.

La nostra secció sindical demana el compliment de la Llei de Creació de RTVV, que obliga a donar informació veraç, i considera que els responsables d’informatius de Canal 9 i Ràdio Nou estan incomplint-la greument.

Una vegada més, Intersindical Valenciana en RTVV demana disculpes a la societat valenciana per una ràdio i una televisió públiques que no responen als criteris pels quals van ser creades.

XINA, HONDURAS I FAVARETA

dilluns, 6 de juliol de 2009 · 0 comentaris



El jutge assenyala amb el dit a Francesc Camps i Rádio 9 i Canal 9 no han trobat millor manera d'obrir els informatius que anar-se'n a la Xina i Honduras. I naturalment, RTVV continua ignorant que el President de la Generalitat està imputat.
La secció sindical STAS-Intersindical Valenciana en RTVV considera inaudita esta actuació que ens avergonyeix com a treballadors i com a sindicat ique no busca altra cosa que amagar tot allò que incomoda el govern valencià.
Tornem a demanar la dimissió dels responsables d’informatius de Ràdio Nou i Canal 9, Juanjo Braulio i Lola Johnson, respectivament, per considerar que no tenen com a objectiu informar els valencians i actuar com un servei públic sinò únicament servir els interessos del PP i del president de la Generalitat.

Canal 9
 
Per a Canal Nou, la notícia més important del dia ha estat la situació política a la Xina, seguida de les protestes a Hondures, un assassí en sèrie als Estats Units i la visita de Barack Obama a Moscou. A les 14:40 hores, Canal 9 ha parat atenció al cas “Gürtel” per a dir que es manté la tramitació del cas i que les parts hauran de comparéixer el pròxim 15 de juliol. En cap moment s’ha utilitzat la paraula “imputat” per referir-se a Camps tot i que, per primera vegada, Canal 9 ha fet referència al delicte del que se l’acusa: “cohecho” (sic, en castellà). Les paraules “tratges” o “vestuari” tampoc no apareixen en la noticia. L’única declaració ha estat la de María Dolores de Cospedal, secretària general del PP. L’oposició no ha aparegut en la televisió autonòmica.

Ràdio 9

Ràdio Nou ha obert el seu informatiu d’este migdia amb una operació antidroga, les protestes a la Xina, els incidents a Hondures, unes noves proves que substitueixen l’amiocentesi, la grip A i el relleu al CNI. Posteriorment, s’ha informat de les novetats del cas Gürtel sense dir, una vegada més, que el president de la Generalitat està imputat ni tampoc que el jutge instructor aprecia indicis racionals de delicte en l’actuació de Francisco Camps. L’oposició tampoc no ha tingut el seu espai a Ràdio Nou. L’únic tall que s’ha posat ha estat el de María Dolores de Cospedal, secretària general del PP. Com a novetat hem de dir que la informació sí deia, per primera vegada, el delicte pel qual està acusat Camps: “suborn”.

PRESTACIONS SOCIALS

La Intersindical ha demanat la convocatòria de la comissió de prestacions socials per decidir sobre la concessió de les ajudes a fills, estudis i pròtesis previstes en el VIII Conveni Col.lectiu. També volem tractar el pla de pensions i els preus de la cafeteria del CPP de Burjassot. Considerem que la reunió hauria de realitzar-se abans de les festes de nadal per poder rebre les ajudes el més aviat possible

SÁNCHEZ DE LEÓN ADMET A LES CORTS QUE VAN A “REESTRUCTURAR” LA PLANTILLA DE RTVV

LA LOTERIA DE NADAL QUE TOCA

LA LOTERIA DE NADAL QUE TOCA

VARIACIÓ PERCENTUAL DE VOTS 2011-2007

VARIACIÓ PERCENTUAL DE VOTS 2011-2007

VIII CONVENI COL.LECTIU RTVV

CALENDARI LABORAL

SIGNA EL MANIFEST CONTRA L'ASSETJAMENT SEXUAL A RTVV

BAIXA MATERNAL I DRET DE LACTÀNCIA

OLTRA QÜESTIONA LA DECÈNCIA DE JARABA PEL SEU COMPORTANENT EN EL CAS SANZ

MORENO CRITICA EL COMPORTAMENT DE JARABA EN EL CAS SANZ

Jaraba continua sense assumir cap responsabilitat pel cas Sanz

L'ASSETJAMENT SEXUAL, L'ALTRA CARA DE L'ASSETJAMENT LABORAL

CANAL 9 CONTRACTA DE TERTULIANA LA MULA FRANCIS

Rocío Casanova no entén la "tonteria" d'ensenyar valencià en les escoles i nosaltres no entenem que es contracte de tertuliana en Canal 9 a la mula Francis. Casanova ja va triomfar la primavera passada en el nostre blog defensant a Berlusconi. A seu costat Carrau ha aconseguit semblar Carod Rovira. Veure la resposta de Marga Sanz a Rocío Casanova.

QUINTELA O L'ORGULL DE SER DE DRETA

AÇÒ ÉS PRECÍS?: 800 EUROS + IVA + AVE+ HOTEL

Hui, en la secció “Açò és precís?” vos presentem la tertuliana Mamen Gurruchaga. Cadascuna de les seues col.laboracions al programa “DBT” que presenta i dirigeix Isabel Durán ens costa cada setmana als valencians 800 euros més IVA, més l'AVE Madrid-València, més l'hotel. Ací teniu un recull amb algunes de les seues brillants i instructives aportacions.

VÍDEO D'ESTIL ON LA DIRECCIÓ DE RTVV S'INSPIRA PER A FER ELS INFORMATIUS

QUÈ FAN ELS SINDICATS PER NOSALTRES?

L'INFORME DEL SÍNDIC DE GREUGES ARREPLEGA LES REIVINDICACIONS DE LA INTERSINDICAL

L'INFORME DEL SÍNDIC DE GREUGES ARREPLEGA LES REIVINDICACIONS DE LA INTERSINDICAL
En el seu últim informe anual, corresponent a l’any 2009, el Síndic de Greuges es fa resó de les reivindicacions que li ha traslladat Intersindical Valenciana. Més informació i veure informe.

QUI ÉS EL RESPONSABLE DE LES INFORMACIONS MANIPULADES QUE EMET CANAL 9 I RÀDIO 9?

Evidentment, aquells que tenen la responsabilitat de decidir què es dóna i com es dóna en els informatius. Eixa responsabilitat, per tant, no és dels treballadors que, moltes vegades, són les primeres víctimes de la manipulació. Llegir més.

VICENTE SANZ DAVANT LA JUSTíCIA

Retransmissió que va fer la Intersindical via Twitter. http://intersindical.blogspot.com/

QUIN CONTRACTE-PROGRAMA?

QUIN CONTRACTE-PROGRAMA?
Coneix l'informe que ha realitzat la Intersindical sobre els contractes-programa que s'han fet a altres comunitats autònomes.

INFORMES I AUDITORIES RTVV

-Resum Informe Sindicatura de Comptes RTVV 2007
-Auditoria Ernst&Young 2008
-Comptes Generals RTVV 2008

ARXIU DE LA NEGOCIACIÓ DEL VIII CONVENI COL.LECTIU

-Les 26 hores que precediren el trencament de les negociacions del VIII Conveni Col.lectiu el 18 de novembre del 2008.
- USO i UGT firmen un conveni extraestatutari: Què és un conveni extraestatutari
- Comparació, línia a línia, del VII Cconveni amb l'acord extraestatutari signat per USO i UGT
- Justificació de la UGT per a firmar l'acord extraestatutari.
- Modificacions introduides per la Intersindivcal per a firmar el conveni.

INFORMES DE MANIPULACIÓ A RTVV DEL 2008

Corresponen als mesos de febrer, març i abril del 2008 i foren realitzats conjuntament per la Intersindical i UGT. Veure els informes.